Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: ZgonDrukuj informacjęSprawa: ZgonSzczegóły informacji
Zgon
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2020-03-24 17:42:32
Termin załatwienia
Kierownik USC zarejestruje zgon (czyli sporządzi akt zgonu) w dniu jego zgłoszenia. Po zarejestrowaniu zgonu kierownik USC wyda ci jeden bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu. Jeśli z przyczyn technicznych rejestracja zgonu nie będzie możliwa w dniu zgłoszenia, kierownik USC zamieści w karcie zgonu adnotację o zgłoszeniu zgonu. Z tym dokumentem możesz pójść do administracji cmentarza, żeby pochować osobę zmarłą. Kierownik USC zarejestruje zgon w najbliższym możliwym terminie. Następnie dostaniesz dwa odpisy aktu zgonu. Ustal z urzędnikiem sposób ich odbioru. Możesz je dostać podczas kolejnej wizyty w urzędzie albo listownie. Jeden odpis jest dla ciebie, drugi przekaż administracji cmentarza.
Osoba kontaktowa
Ewa Wieczorek
Miejsce załatwienia
Telefon kontaktowy
61 44 10 248
Adres e-mail
4Ezpos+AXkfA4ovJUk3c91B5cuVoW6YSqQPQCe1x6MCjc0ipHqZd6x5gKAces/6LR45qNCnYY5FpCO0P2WFC3q2Fc6VNTm/nqMOwO5HSy0U=
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
- kartę zgonu – dostaniesz ją od lekarza, który stwierdził zgon,
- dowód osobisty zmarłej osoby,
- swój dokument tożsamości do okazania (np. dowód osobisty lub paszport).
Uwagi
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2011 r. Nr 118 poz. 687 z późn. zm.)