Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 1/2024Drukuj informację Ogłoszenie numer: 1/2024Szczegóły informacji
Ogłoszenie: NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE ds. ochrony środowiska
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Urząd Gminy Miedzichowo, ul. Poznańska 12; 64-361 Miedzichowo
Wymiar etatu: Pełen etat
Ilość etatów: 1
Wydział: Referat Infrastruktury i Ochrony Środowiska
Data udostępnienia: 2024-06-17
Ogłoszono dnia: 2024-06-17
Termin składania dokumentów: 2024-07-01 15:30:00
Nr ogłoszenia: 1/2024
Zlecający: Urząd Gminy Miedzichowo
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych w formie złożonego oświadczenia,
- wykształcenie wyższe
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe w formie złożonego oświadczenia,
- nieposzlakowana opinia.
b. Wymagania dodatkowe:
- znajomość zagadnień realizowanych na stanowisku w tym głównie zagadnień wynikających
- z ustawy o samorządzie gminnym
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt,
- z ustawy Prawo ochrony środowiska, utrzymaniu czystości i porządku w gminach
- wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego (w tym znajomość Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Miedzichowie)
- umiejętność podejmowania samodzielnych decyzji i pracy w zespole.
- prawo jazdy kat. „B”
- kreatywność i inicjatywa
- umiejętność pracy pod presją czasu.
- umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy.
- mile widziane doświadczenie zawodowe oraz wykształcenie w zakresie ochrony środowiska
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Nadzorowanie realizacji usług świadczonych mieszkańcom przez przedsiębiorstwa komunalne oraz inne działające w tym zakresie.
- Gospodarowanie odpadami, a w szczególności: przyjmowanie deklaracji, wprowadzanie przypisów i odpisów, naliczanie wysokości opłat i przygotowywanie decyzji, rejestrowanie działalności regulowanej, organizowanie selektywnej zbiórki odpadów i sprawozdań w sprawie.
- Ewidencjonowanie odpadów z Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Bazie Danych Odpadów.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku, nadzorowanie i kontrolowanie wywiązywania się z zadań (zgodnie z umową) przez odbierających odpady, przyjmowanie i ewidencjonowanie deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami.
- Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem ścieków komunalnych, w tym ewidencjonowania zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków, egzekwowanie obowiązku przyłączania się do sieci kanalizacji sanitarnej, kontrolowanie prawidłowości postępowania z nieczystościami.
- Dokonywanie wpisów do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych.
- Wydawanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników i transport nieczystości.
- Wydawanie zezwolenia na wycinkę drzew oraz kontrolowanie nasadzeń, a w przypadku samowolnej wycinki naliczanie i egzekwowanie kary.
- Składanie wniosków do Starosty o uzyskanie zezwolenia na wycinkę drzew na terenie działek gminnych.
- Uczestniczenie w szacowaniu strat powstałych w wyniku klęsk żywiołowych, w tym sporządzanie protokołów i prowadzenie dokumentacji.
- Wprowadzanie w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków informacji o źródłach ogrzewania budynków (w tym aktualizowanie bazy azbestowej).
- Nadzorowanie realizacji programu usuwania azbestu i wyrobów go zawierających, w tym ewidencjonowanie obiektów je zawierających.
- Chronienie zwierząt przed bezdomnością, w tym przygotowywanie umowy współpracy w tym zakresie z przytuliskami, schroniskami i weterynarzem.
- Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras agresywnych.
- Rozliczanie opłat ponoszonych przez gminę za korzystanie ze środowiska.
- Informowanie rolników o występowaniu wścieklizny, bądź chorób lub szkodników roślin uprawnych.
- Wydawanie zezwolenia na uprawę maku i konopi włóknistych (w tym ewidencjonowanie ich zasiewów).
- Ewidencjonowanie kół łowieckich oraz opiniowanie rocznych planów łowieckich.
- Gromadzenie i udostępnianie informacji o środowisku.
- Opiniowanie wszelkich spraw związanych z pracami geologicznymi i górniczymi.
- Sporządzanie sprawozdań w zakresie zadań ze stanowiska pracy
- Sporządzanie (w zakresie zadań stanowiska pracy) planów, projektów uchwał i zarządzeń, projektów decyzji i postanowień, projektów umów, sprawozdań, informacji publicznych oraz innych opracowań.
- Wykonywanie innych czynności związanych z planowaniem, organizacją oraz kontrolowaniem realizowanych zadań.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
- miejsce pracy: Urząd Gminy w Miedzichowie, ul. Poznańska 12,
- biuro usytuowane na parterze budynku,
- pełen etat, przeciętny pięciodniowy tydzień pracy z wyłączeniem sobót,
- praca z wykorzystaniem urządzeń i narzędzi teleinformatycznych,
- praca z monitorem ekranowym powyżej 4 godz.
IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:
6%
V. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- dokument poświadczający wykształcenie (kserokopia),
- wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- kserokopie świadectw pracy dokumentujących posiadany staż pracy oraz w przypadku pozostawania w stosunku pracy, zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy,
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
- podpisana klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych.
Wymagane dokumenty aplikacyjne i list motywacyjny, szczególnie CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji” zgodnie z art.221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 530).
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2024-07-01 15:30:00
b. Sposób:
Wymagane dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Miedzichowo (Sekretariat) lub przesyłać pocztą na adres: Urzędu Gminy Miedzichowo 64 – 361 Miedzichowo ul. Poznańskiej 12, z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze ds. ochrony środowiska” w terminie do dnia 01.07.2024r. do godz.15.30 /nie mniej niż 14 dni od dnia opublikowania w BIP/.
Inne informacje:
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane;
- Informacja zawierająca listę kandydatów spełniających wymagania formalne, określone w ogłoszeniu o naborze oraz informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu (bip.miedzichowo.pl) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu przy ul. Poznańskiej nr 12;
- Dokumenty aplikacyjne kandydata wyłonionego w procesie rekrutacji dołączone zostaną do jego akt osobowych;
- Dokumenty aplikacyjne osób zakwalifikowanych do dalszego etapu naboru będą przechowywane zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego;
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób zostaną odesłane po zakończeniu procedury naboru;
VII. Informacje dodatkowe:
Ponadto mile widziane są :
- referencje,
- ewentualne zaświadczenie o odbyciu służby przygotowawczej u pracodawcy samorządowego.