Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wniosek w sprawie ulg podatkowych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Księgowości i Finansów - Podatki i opłaty lokalne
Ogłoszono dnia: 2020-03-24 16:44:20
Termin załatwienia
Do 30 dni od dnia złożenia wniosku
Osoba kontaktowa
Urszula Janowska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Miedzichowo, ul. Poznańska 12, 64-361 Miedzichowo
Referat Księgowości i Finansów, Stanowisko ds. Podatków i Opłat
Złożenie dokumentów: Piętro I , Pokój nr 13
Telefon kontaktowy
61 44 10 251
Adres e-mail
podatki@miedzichowo.pl
Sposób załatwienia
Wydanie decyzji w żądanej sprawie lub decyzja odmowna.
Miejsce odbioru
Odbiór dokumentów: Pokój nr 4, lub wysyłka pocztą - listem poleconym za dowodem doręczenia
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek podatnika w zależności od ulgi z jakiej chce skorzystać może dotyczyć:
· odroczenia terminu płatności podatku
· rozłożenia na raty zaległości podatkowej.
2. Załączniki:
· zaświadczenie o dochodach małżonków
· zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (ksero pobieranego zasiłku)
· potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, rachunki za leki, itp.)
· udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie nieruchomości (kopie opłat za światło, wodę itp.)
· orzeczenie sądu w sprawie rozwodu oraz wysokości zasądzonych alimentów
· kopia deklaracji podatkowych opatrzonych datownikiem Urzędu Skarbowego (dotyczy osób
· prowadzących działalność gospodarczą)
· kopie ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego
· informacje o pomocy udzielonej w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia
· wniosku o udzieleniu pomocy - dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą na druku
· „Oświadczenie przedsiębiorcy o uzyskanej w okresie trzech kolejnych lat pomocy publicznej
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, za pośrednictwem organu który wydał decyzję.
Uwagi
1. W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę,
podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy – zgodnie z art. 140 -
Ordynacja podatkowa.
2. Złożony wniosek musi posiadać uzasadnienie żądania petenta.
Dołączone załącznik muszą potwierdzać zawarte we wniosku uzasadnienie.
3. W przypadku braku wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w organie podatkowym.
4. Złożenie wniosku nie wstrzymuje zapłaty podatku.
Podstawa prawna
Art. 48 § 2, art. 67 a § 1,2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podat. (tekst jedn..z 2005 r. Dz.U.Nr 8
poz.60), art. 5, art.11 ustawy z dn. 30 kwietnia 2004 o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U.z 2004 Nr 123 poz.1291).
poz.60), art. 5, art.11 ustawy z dn. 30 kwietnia 2004 o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U.z 2004 Nr 123 poz.1291).