Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Wniosek w sprawie umorzenia zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę: podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego,podatku od środków transportowych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Księgowości i Finansów - Windykacja podatkowa
Ogłoszono dnia: 2020-03-24 16:24:59
Termin załatwienia
30 dni
Osoba kontaktowa
Magdalena Juszczak
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Miedzichowo, ul. Poznańska 12, 64-361 Miedzichowo
Referat Księgowości i Finansów, Stanowisko d/s windykacji podatkowej.
Złożenie dokumentów: Piętro I, Pokój nr 13
Telefon kontaktowy
61 44 10 251
Adres e-mail
windykacja@miedzichowo.pl
Sposób załatwienia
Decyzja administracyjna w sprawie umorzenia zaległości podatkowych, wydana przez Wójta gminy Miedzichowo lub decyzja odmowna.
Miejsce odbioru
Odbiór dokumentów: Parter, Pokój nr 4, po okazaniu dowodu tożsamości.
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek zainteresowanego o umorzenie zaległości podatkowych należnego podatku
2. Załączniki:
· zaświadczenie o dochodach obojga małżonków
· kopie odcinków emerytur lub rent (oryginał do wglądu)
· zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (kopia pobieranego zasiłku -oryginał do wglądu)
· potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypis ze szpitala, kopie rachunków za leki, itp.)
· potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopię rachunków lub dowodów zapłaty -oryginał do wglądu)
· udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopia opłat i rachunków za czynsz, energię elektryczną, gaz, telefon, TV i inne- oryginał do wglądu)
· kopia ewentualnych umów zaciągniętego kredytu bankowego (oryginał do wglądu)
· formularz informacji przedstawiany przy ubieganiu się o pomoc de minimis - przedsiębiorca
· inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Miedzichowo, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
1. W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy- Ordynacja podatkowa).
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i dostarczenia.
3. Złożenie wniosku nie wstrzymuje zapłaty podatku.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r.- Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2015.613 j.t. ze zm.).
Ustawa z dnia 30.04.2004r. - o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007r. Nr 59, poz. 404 ze zm.)